Įvertinkite

Naujienos

Atgal

PATARIMAI GERAM MIEGUI

2021-03-19

Kokybiškas miegas svarbus ne tik fizinei, bet ir psichinei sveikatai palaikyti. Miego metu vykstantys  procesai stiprina imunitetą, palaiko gerą nuotaiką, leidžia geriau spręsti problemas. Todėl trūkstant miego gali pratrūkti emocijos, sunku sukaupti dėmesį ar įsiminti naują informaciją. Covid-19 pandemija ir karantino apribojimai kai kurių žmonių miegą paveikė neigiamai. Neretam sutriko įprasta dienos rutina, daugiau laiko praleidžiama prie kompiuterio ekrano, galbūt nerimaujama dėl savo ir artimųjų sveikatos – visa tai trukdo kokybiškai išsimiegoti.

Siekiant pagerinti savo miegą svarbu laikytis rekomendacijų:

  1. Reguliarumas. Pagal galimybes stenkitės keltis ir eiti miegoti kasdien panašiu metu – taip biologinis laikrodis pats ims palaikyti miego režimą.
  2. Miego ritualai. Kasdienė rami, atpalaiduojanti veikla (knygos skaitymas, šilta vonia, atpalaiduojanti muzika ir kt.) padės pasiruošti miegui.
  3. Lova skirta tik miegui. Užmigti lengviau tada, kai lovą susiejame tik su miegu, o ne kitomis veiklomis, todėl nereikėtų lovoje dirbti, žiūrėti televizoriaus, naršyti internete ir pan. Geriausia eiti miegoti tada, kai jaučiatės pavargęs ir apsnūdęs.
  4. Nežiūrėkite į laikrodį. Dažnas žvilgčiojimas į laikrodį nakties metu gali paskatinti neigiamas mintis ir dažnesnius prabudinėjimus.
  5. Vengti kofeino ir alkoholio prieš miegą. Tyrimai rodo, kad antroje dienos pusėje suvartotas kofeinas sutrikdo užmigimo procesą, tuo tarpu alkoholis, nors ir neretai padeda užmigti, tačiau neigiamai paveikia miego kokybę – miegas tampa negilus, dažniau prabundama.
  6. Vengti pogulio dienos metu. Miegas dienos metu gali sukelti sunkumų užmiegant vakare, todėl jis neturėtų trukti ilgiau nei 30 minučių, ir ne vėliau nei 15 val.
  7. Fizinis aktyvumas. Fizinio aktyvumo metu išsiskiria hormonai, kurie padeda vakare lengviau užmigti. Tačiau svarbu atsiminti, kad aktyvia fizine veikla nereikėtų užsiimti likus bent kelioms valandoms iki miego.

Tikimės, kad šie patarimai padės lengviau užmigti ir atsikėlus jaustis kupiniems energijos.

Straipsnį parengė VšĮ Lazdynų poliklinikos
PSC Medicinos psihologė
Vilma Žiedelienė

VšĮ Lazdynų poliklinika
Erfurto g. 15, LT-04220 Vilnius
Tel./faksas (8 5) 244 4912
El. paštas info@lazdynupol.lt

Kviečiame apsilankyti poliklinikos Facebook profilyje





Atnaujinta: 2021-03-19 12:47:17
Apklausos nuoroda
(spauskite čia)
(Apklausą apie polikliniką organizuoja Vilniaus m. savivaldybė. Apklausa atsidarys naujame lange)