Įvertinkite

Naujienos

Atgal

Kaip išsaugoti ramybę karantino metu?

2020-03-27

Pastarosiomis savaitėmis susiduriame su nauja, mums nepažįstama, galimai grėsmę keliančia situacija. Tai nėra mums įprasta situacija, todėl visiškai normalu, kad galime jausti sustiprėjusį nerimą ir baimę. Susidūrę su nežinomybe pajuntame, kad ne viskas, kas vyksta aplink, priklauso tik nuo mūsų. Kadangi nežinome, kas mūsų laukia, žinių spragas kartais užpildo mūsų pačių nejučiomis susikurti galimi scenarijai, kas baisaus gali nutikti. Tokios gąsdinančios mintys kelia nemalonias emocijas – dar didesnį nerimą, baimę, kurios vėlgi skatina neigiamas mintis ir t.t. Dėl tokio „užburto rato“ gali kilti sunkumų tiek darbe, tiek kasdienėje veikloje. Svarbu pastebėti nepagrįstai mus gąsdinančias mintis ir stengtis jas pakeisti labiau atitinkančiomis realybę.

Suvaldyti kylančias mintis padės keletas patarimų:

  1. Laikykitės sau įprastos dienotvarkės.

Šalyje įvedus karantiną, staiga buvo sutrikdyta daugumos įprasta dienotvarkė, o tai gali sukelti pyktį, nevilties ir bejėgiškumo jausmus. Išlaikyti didesnį kontrolės jausmą bus lengviau, jei, kiek įmanoma, išlaikysite ankstesnę rutiną (t.y., kelsitės ir eisite miegoti, sportuosite, valgysite, dirbsite ir ilsėsitės įprastu metu). Tai ypač svarbu mokyklinio amžiaus vaikų turinčioms šeimoms, siekiant išlaikyti vaikų motyvaciją mokytis.

  1. Atraskite pozityviąją karantino pusę.

Dažnas iš mūsų esame įpratę skubėti, skundžiamės laiko stoka. Dabar puikus metas išnaudoti laisvą laiką tiems darbams ar maloniai veiklai, kurių anksčiau nespėjote, pavyzdžiui, sudėtingesniems namų ruošos darbams, remontui, pomėgiams, ar tiesiog išbandyti naują užsiėmimą. Karantinas taip pat gali būti palankus metas grąžinti susikaupusią miego skolą.

  1. Atsirinkite informaciją.

Nuolatinis naujienų apie COVID-19 tikrinimas skatina kilti baugias mintis, o tai vėlgi stiprina nerimą ir baimę. Todėl rekomenduojama apriboti laiką, kurį praleidžiate tikrindami naujienas. Pavyzdžiui, tai daryti tik du kartus per dieną ir ne daugiau kaip 30 minučių. Taip pat svarbu kritiškai atsirinkti informacijos šaltinius – pasikliaukite tik oficialiais šaltiniais (pvz. https://sam.lrv.lt/, https://www.who.int/), venkite interneto pakampiuose plėtojamų nepagrįstų sąmokslo teorijų.

  1. Atsirinkite, ką galite kontroliuoti, ir ko – ne. Susikoncentruokite į dabartį.

Susidūrę su mums nepažįstama ir sunkiai prognozuojama situacija, pajuntame, kad ne viskas, kas vyksta aplink, priklauso tik nuo mūsų. Labai svarbu gebėti atskirti tai, ką galite kontroliuoti, nuo to, ko negalite. Sutelkite dėmesį į tai, ką galite padaryti dabar, kad jaustumėtės geriau, apsaugotumėte save ir savo artimuosius – pagalvokite, koks jūsų elgesys geriausiai gali prisidėti prie viruso plitimo sumažinimo, ar tiesiog pagerinti jūsų ir jūsų artimųjų savijautą.

  1. Kreipkitės į specialistus.

Vis tik pajutus, kad nemalonios emocijos tampa sunkiai pakeliamos, raginame kreiptis pagalbos į specialistus. Karantino metu Lazdynų PSC psichologai ir psichiatrai dirba nuotoliniu būdu, registruotis konsultacijoms kviečiame telefonu (8 5) 244 4670 arba internetu).

Ir svarbiausia – bet kuri ekstremali situacija turi ir pradžią, ir pabaigą. Lygiai taip pat ir ši situacija netruks pasibaigti.

Likite sveiki!

VšĮ Lazdynų poliklinika
Erfurto g. 15, LT-04220 Vilnius
Tel./faksas (8 5) 244 4912
El. paštas info@lazdynupol.lt

Kviečiame apsilankyti poliklinikos Facebook profilyje






Atnaujinta: 2020-03-27 11:13:28
Apklausos nuoroda
(spauskite čia)
(Apklausą apie polikliniką organizuoja Vilniaus m. savivaldybė. Apklausa atsidarys naujame lange)