Įvertinkite

Naujienos

Atgal

Žvalūs žengiame į sporto salę ir... lėtai ateiname pas gydytoją traumatologą konsultacijai

2020-02-13

Visi žinome sportuoti – sveika. Perkame abonementus į sporto klubus arba sportuojame savarankiškai namuose ar gamtoje, bet kartais ne visuomet sėkmingai, gana dažnai po patirtų traumų tenka apsilankyti pas gydytojus ortopedus-traumatologus.

Apie dažniausiai sportuojančius žmones lydinčias traumas sutiko papasakoti VšĮ Lazdynų poliklinikos gydytojas ortopedas-traumatologas Andrius Vaitiekus.

Raumenų patempimai ir plyšimai –dažniausiai sportuojant pasitaikantys dvigalvio žąsto,  keturgalvio šlaunies raumens, dvilypio blauzdos raumens ir nugaros  raumenų patempimai arba plyšimai.
Priežastys
– per didelis krūvis raumenims ir jų pertempimas.
Profilaktika –prieš ir po treniruotės patartina atlikti raumenų tempimo pratimus, o po treniruotės  – leiskite raumenims atvėsti. Fizinį krūvį po trumpo apšilimo didinkite  pamažu, žingsnis po žingsnio.
Gydymas – po traumos 48–72 valandasjokio fizinio krūvio. Rekomenduojama sumuštą vietą pirmąsias 24 valandas šaldyti. Šaltis – tai veiksminga priemonė, mažinanti patinimą, skausmą ir uždegimą. Patinimui sumažinti taip pat galūnę suspauskite elastiniu  tvarsčiu. Tvarstykite ne per daug tampriai, kad nesutrikdytumėte galūnės kraujotakos. Jei pastebėjote, kad pirštai nutirpo ar  ėmė mėlynuoti – skubiai atlaisvinkite tvarstį. Pakėlimas. Pakelkite  sužalotą kūno dalį iki širdies lygmens taip sumažinsite skausmą ir patinimą. Jei įtariamas lūžimas kelti galūnės negalima.

Achilo sausgyslės traumos – Achilo sausgyslės patempimai, plyšimai arba tendinitas.
Priežastys – Achilo sausgyslės plyšimai dažniausiai pasitaiko sportuojant, kai staigiai įsitempia Achilo sausgyslė, pavyzdžiui  sprinte, atliekant staigų šuolį ar smūgiuojant. Sausgyslę taip pat traumuoja ir nuolatiniai monotoniški, pasikartojantys judesiai, tada dažniausiai atsiranda sausgyslės uždegimas (tendinitas).
Profilaktika –
avėkite patogią ortopedinę avalynę, kuri  sumažins smūgį patiriant šokinėjant arba bėgant, prieš  treniruotes  atlikite apšilimui skirtus pratimus.
Gydymas – gydant tendinitą rekomenduojami specialūs fiziniai pratimai, veiksmingi šalčio kompresai, kurie sumažina skausmą ir įtvaras su silikonine pakulne smūgiams sugerti. Plyšus Achilo sausgyslei potrauminiam periodui profilaktikai rekomenduojamas specialus įtvaras su silikoniniu paminkštinimu apie sausgyslę jos apsaugai. Chirurginis gydymas taikomas jei sausgyslės įplyšimas daugiau nei  30 %.

Epikondilitas (tenisininko alkūnė) – sausgyslių, kurios jungia dilbio tiesiamuosius raumenis prie žąstikaulio, uždegimas.
Priežastys – mikrotraumas (mikro įplyšimus) riešo ir alkūnės sąnario sausgyslėje sukelia tiesiamojo dilbio raumens perkrovos atliekant monotoniškus, pakartotinius judesius. 
Profilaktika – teisingai rinkitės  sportavimui skirtą inventorių – raketę, kamuolį... Prieš ir po treniruotės atlikite apšilimui skirtus pratimus, masažus.
Gydymas – kineziterapija, fizioterapija, šalčio kompresai skausmui sumažinti, venkite  veiklos stiprinančios skausmą – kol gydotės negalima sportuoti. Negaunant teigiamų gijimo rezultatų taikomas operacinis gydymas.

Kelio sąnario menisko plyšimas – viena dažniausių sąnario traumų.
Priežastys – didelis ir staigus krūvis tenkantis kelio sąnariui, stiprūs smūgiai, staigūs, ypatingai pavojingi sukamieji judesiai.
Profilaktika – rekomenduojama atliktiapšilimo pratimus prieš pradedant sportuoti.
Gydymas –
nesteroidiniais vaistais nuo uždegimo, fizinio krūvio mažinimas,specialių įtvarų pritaikymas, fizioterapija, bei chirurginis gydymas.

Kelio sąnario priekinio kryžminio raiščio (PKR) plyšimas – tai vienas iš svarbiausių kelio sąnario raiščių. Pagrindinė jo funkcija stabilizuoti kelio sąnarį.
Priežastys – per didelis fizinis krūvis. Kelio sąnarius dažniausiai pažeidžiame nusileidus po šuolio ar staiga keičiant bėgimo ar čiuožimo kryptį slidinėjant.
Profilaktika – tinkamas fizinis pasirengimas.
Gydymas – plyšus PKR, sąnarys praranda stabilumą, pažeidžiami meniskai, didėja sąnario trintis. Jei pacientai atsisako operacijos, didėja sąnario artrozės rizika. Be to, turėtumėte  atsisakyti propaguojamos sporto šakos ir aktyvaus gyvenimo būdo. Po operacijos reikalingas reabilitacijos kursas ir jei gydymas sėkmingas pacientas gali pradėti sportuoti.

Mieli pacientai ir aktyvaus gyvenimo būdo mylėtojai, mes žinome, kad Jūs žinote, bet norime Jums  priminti – prieš kiekvieną treniruotę būtina atlikti 10 – 15 minučių apšilimą. Pradėjus sportuoti rekomenduojame pasirinkti lengvesnius pratimus ir mažas apkrovas, o vėliau jas palaipsniui didinti. Svarbu gerai išmokti pasirinktos sporto šakos techniką. Taip pat labai svarbu nepersistengti ir nepervargti, be reikalo nerizikuoti.

 

VšĮ Lazdynų poliklinika
Erfurto g. 15, LT-04220 Vilnius
Telefonas (8 5) 266 3126
El. paštas info@lazdynupol.lt

Kviečiame apsilankyti poliklinikos Facebook profilyje





Atnaujinta: 2020-02-13 10:08:07
Apklausos nuoroda
(spauskite čia)
(Apklausą apie polikliniką organizuoja Vilniaus m. savivaldybė. Apklausa atsidarys naujame lange)